(not set) w raporcie Docelowy adres URL w Google Analytics


Ilość ocen: 1536 Średnia ocena: 4.81/5

Jeśli zaobserwowaliście w raporcie Docelowy adres URL w Google Analytics wartości (not set) ale w innych raportach wszystko jest w porządku nie musicie się martwić. Wasze konta AdWords i Analytics są poprawnie połączone, a  wymiana danych następuje bez najmniejszych przeszkód. Co zatem jest powodem występowania w raporcie wartości (not set)?

Jakiś czas temu Google wprowadziło Końcowy Adres URL w reklamach AdWords. Niestety nie wszystkie produkty i usługi Google są ze sobą idealnie zgrane i tak np. dopiero niedawno pojawiła się nowa wersja edytora AdWords obsługująca końcowe adresy URL (o czym można przeczytać na oficjalnym blogu AdWords).

Problem z końcowymi adresami URL ma również chyba Google Analytics, który w przypadku reklam dla których został użyty końcowy adres URL zamiast docelowego adresu URL - raportuje wartość (not set).

Miejmy nadzieję, że w niedługim czasie dane o końcowym adresie URL będą uwzględnione w tych raportach. A może zmieni się również nazwa raportu?

Warto przypomnieć, że od 1-go lipca wszystkie docelowe adresy URL będą automatycznie konwertowane do końcowych adresów URL, a dotychczasowe pole Docelowy adres URL będzie już tylko do odczytu.

Jeśli do tej pory nie dokonaliście jeszcze aktualizacji zachęcamy do przeprowadzenia tej czynności na Waszych kontach AdWords. Szczegółowe informacje znajdziecie w pomocy AdWords.