Listy remarketingowe Google Analytics i remarketing w wyszukiwarce (RLSA)


Ilość ocen: 1494 Średnia ocena: 4.84/5

Jeszcze do niedawna głównym powodem tworzenia list remarketingowych zarówno w AdWords, jak i w Analytics było brak możliwości wykorzystania list stworzonych w Analytics w kampaniach remarketingowych w wyszukiwarce. Nadchodzą jednak zmiany, które pozwolą kierować kampanie RLSA również na podstawie list przygotowanych w Analytics.

Kiedy będzie możliwe korzystanie z list GA w kampaniach RLSA?

Sprawdź ustawienia swojej usługi GA na karcie Administracja > Informacje o śledzeniu. Jeśli znajduje się tam karta "Gromadzenie danych" oznacza to, że możesz skonfigurować listy remarketingowe Google Analytics pod kampanie w wyszukiwarce.

Jak skorzystać z nowej funkcjonalności?

Zaloguj się na swoje konto Google Analytics i przejdź na kartę Administracja. Na poziomie widoku wybierz "Informacje o śledzeniu" i jeżeli masz już dostępną kartę "Gromadzenie danych" kliknij ją by wejść do szczegółów. Włącz obie dostępne opcje - "Remarketing" oraz "Funkcje raportowania o reklamach" i gotowe.

Od teraz możesz tworzyć listy remarketingowe, które w AdWords będzie można wykorzystać zarówno do remarketingu w sieci reklamowej jak i remarketingu w wyszukiwarce.

UWAGA!

Wcześniej stworzone listy remarketingowe będzie można dalej wykorzystywać tylko w sieci reklamowej. Dlatego jeśli chcesz korzystać z list Analytics w RLSA musisz włączyć odpowiednie opcje w konfiguracji Google Analytics oraz stworzyć nowe listy.

Więcej informacji o listach remarketingowych dla reklam w sieci wyszukiwania znajdziesz w pomocy Google Analytcs.