Google Analytics

Co oznaczają poszczególne metryki w ulepszonym e-commerce w Google Analytics

Przeglądając raporty dotyczące ulepszonego e-commerce w Google Analytics i analizując dane można dojść do błędnych wniosków, a to wszystko przez nie do końca zrozumiałe nazewnictwo poszczególnych metryk. O ile nazwa "wyświetlenia produktu na liście" nie budzi żadnych wątpliwości o tyle "Kupione produkty" nie jednego wprowadzi w błąd. Dziś zajmiemy się rozszyfrowaniem znaczenia poszczególnych metryk w ulepszonym e-commerce w Google Analytics.

Śledzenie transakcji (e-commerce) w Google Analytics z wykorzystaniem gtag.js - część 2

W poprzednim artykule pisałem o tym w jaki sposób przesyłać do Google Analytics podstawowe informacje dot. transakcji z wykorzystaniem nowego kodu gtag.js. Dziś nieco bardziej rozbudowany przykład, który pozwoli Ci przesyłać informację nie tylko o samej transakcji, ale również sprzedanych produktach.

Śledzenie transakcji (e-commerce) w Google Analytics z wykorzystaniem gtag.js - część 1

W przypadku prowadzenia sklepu internetowego jedną z kluczowych rzeczy, jaką powinniśmy śledzić na stronie, są transakcje. Dziś pokażę w jaki sposób skonfigurować śledzenie transakcji e-commerce dla Google Analytics z wykorzystaniem nowej składni kodu gtag.js

Jak liczony jest średni czas spędzony na stronie w Google Analytics

Czy średni czas spędzony na stronie może być większy niż średni czas trwania sesji? Dane w Google Analytics wskazują, że jest to możliwe, ale czy te dane są poprawne? I jeżeli tak, to w jaki sposób należy to interpretować? 

Konfiguracja celów w Google Analytics na podstawie miejsca docelowego

Jedną z podstawowych metod konfigurowania celów w Google Analytics jest definiowanie ich na podstawie odwiedzonej przez Internauty strony - czyli w oparciu o miejsce docelowe. Dziś pokażemy jak prawidłowo konfigurować cele na podstawie adresów URL i jak testować poprawność konfiguracji.

Skąd się bierze ruch na mojej stronie - czyli kilka słów o tagowaniu kampanii marketingowych

Wiele osób, które reklamuje się w różnych mediach, zapomina o jednej bardzo ważnej rzeczy, która uniemożliwia prawidłową identyfikację ruchu na stronie WWW w Google Analytics. Chodzi o tagowanie linków za pomocą odpowiednich parametrów UTM.

Czy korzystasz z darmowych statystyk Google Analytics na Twojej stronie WWW?

Czy wiesz, że dzięki Google Analytics możesz sprawdzić nie tylko ilość odwiedzin na Twojej stronie, ale również dowiedzieć się skąd przychodzą i kim są użytkownicy odwiedzający Twoją witrynę, jak się zachowują na Twojej stronie i czy realizują Twoje cele?

Śledzenie scrollowania strony w Google Analytics

W przypadku strony typu "One page" i podstawowej konfiguracji Google Analytics często występuje problem z bardzo dużym współczynnikiem odrzuceń ze względu na brak podstron serwisu otwieranych przez przeładowanie strony. Chcąc lepiej poznać zachowanie użytkowników na stronie bardzo przydatne może być wdrożenie śledzenia scrollowania. Nie jest to jedyne i najlepsze rozwiązanie, ale jedno z prostszych i szybszych do zaimplementowania, które pozwoli nam wyciągać wiele wniosków z zaangażowania użytkowników w naszą stronę.

Jak odfiltrować swój własny ruch ze statystyk Google Analytics mając stały adres IP

Zapraszam do obejrzenia kolejnego poradnika wideo, w którym demonstruję w jaki sposób korzystając z predefiniowanych filtrów danych w Google Analytics można w prosty sposób wykluczyć swoje własne wejścia na stronie z raportów.

Jak filtrować SPAM w Google Analytics - poradnik praktyczny (film)

Jakiś czas temu we wpisie Filtrowanie niechcianego ruchu w Google Analytics pisałem o tym w jaki sposób poradzić sobie z falą spamowych odwiedzin zalewających usługi w Google Analytics, które psują nam statystyki. Dzisiaj prezentuję krótki film demonstrujący użycie jednego z podstawowych filtrów umożliwiających walkę z tym zjawiskiem.