Końcowy adres URL w reklamach AdWords


Ilość ocen: 1519 Średnia ocena: 4.82/5

Już wkrótce na wszystkich kontach AdWords zamiast docelowego adresu URL pojawi się pole Strona docelowa, gdzie będzie można wprowadzić końcowy adres URL lub docelowy URL. Pole docelowy URL ma jednak zniknąć do końca roku i pozostanie wyłącznie końcowy adres URL. Czym jest końcowy adres URL i jakie to pociąga zmiany dla reklamodawców? Dowiesz się po lekturze naszego artykułu.

Zacznijmy od tego, że nowa opcja nie jest jeszcze dostępna na wszystkich kontach AdWords, w związku z tym, jeśli podczas dodawania reklamy tekstowej nie widzisz pola "Strona docelowa" to znaczy, że Twoje konto nie obsługuje jeszcze tej funkcjonalności. Możesz się jednak spodziewać w najbliższym czasie zmian i podczas dodawania reklamy tekstowej już wkrótce zobaczysz taki widok:

Jeżeli w swoich adresach nie używasz śledzenia nie musisz nic robić. Twoje adresy z czasem zostaną automatycznie zaktualizowane.

Jeżeli jednak używasz adresów przekierowań musisz rozdzielić swój obecny docelowy adres URL na pola Końcowy adres URL i Szablon Śledzenia.

Przykład

Jeśli korzystasz ze śledzenia i Twój adres docelowy ma następującą postać:

http://track.example.com/redirect.php?keyword={keyword}&url=http://www.demo.com/offer.html 

gdzie:

http://track.example.com/redirect.php - to adres strony śledzącej,

http://www.demo.com/offer.html - do docelowy adres strony, na którą ma trafić internauta po kliknięciu reklamy,

w pole Końcowy adres URL musisz wprowadzić wartość: http://www.demo.com/offer.html, natomiast w pole Szablon śledzenie musisz wpisać adres: http://track.example.com/redirect.php?keyword={keyword}&url={lpurl}

Pamiętaj, że w polu Końcowy adres URL może znaleźć się wyłącznie adres w domenie wyświetlanego adresu URL.

Po co ta zmiana?

Dzięki wprowadzeniu podziału na końcowy URL i szablon śledzenia można teraz dokonywać zmian w adresie śledzącym bez resetowania statystyk reklamy, jeśli docelowy adres URL się nie zmienia.

Poza tym możesz wprowadzić szablon śledzący nie tylko na poziomie reklamy, ale również definiować szablon śledzący dla grupy reklam lub nawet całej kampanii.

Uaktualnienie reklam

Jeśli opcja końcowych adresów URL jest już dostępna na Twoim koncie AdWords możesz w prosty sposób dokonać aktualizacji docelowych adresów URL na końcowe adresy URL.

W tym celu przejdź na kartę reklamy, zaznacz wszystkie reklamy, które chcesz uaktualnić, a następnie z menu Edycja wybierz opcję Uaktualnij docelowe URL-e.

Jeśli chcesz korzystać z szablonu śledzenia na poziomie kampanii musisz najpierw przeprowadzić aktualizację, inaczej Twoje reklamy będą prowadzić bezpośrednio pod adres wprowadzony w polu Docelowy adres URL z pominięciem szablonu śledzenia.

Definiowanie szablonu śledzenia dla kampanii

Wraz z wprowadzeniem opcji końcowego adresu URL pojawiła się możliwość zdefiniowania szablonu śledzenia dla wszystkich reklam w kampanii. Dostępna jest ona w ustawieniach kampanii pod nazwą Opcje adresów URL kampanii (zaawansowane).

Z tego poziomu możemy wprowadzić szablon śledzenia dla wszystkich reklam w kampanii oraz zdefiniować maksymalnie 3 parametry niestandardowe.

Np. jeśli w adresie śledzącym chcemy umieścić identyfikator klienta możemy wprowadzić taką zmienną _clientid i nadać jej wartość, a następnie użyć nowej zmiennej w szablonie śledzenia w postaci client_id={_clientid}

Parametry ValueTrack

Przy okazji wprowadzenia nowej opcji pojawiły się nowe parametry ValueTrack, które bardzo upraszczają proces definiowania adresów śledzących i umożliwiają określenie szablonu śledzenia już na poziomie kampanii.

Mamy do dyspozycji między innymi takie parametry jak np:

  • {campaignid} - identyfikator kampanii
  • {adgroupid} - identyfikator grupy reklam
  • {loc_physical_ms} - identyfikator geograficznej lokalizacji kliknięcia

Parametry ValueTrack, które obecnie można wykorzystać z końcowym adresem URL i szablonami śledzenia pozwalają przekazywać do systemu śledzącego ogromną ilość informacji. Więcej na temat dost dostępnych parametrów ValueTrack znajdziesz w artykule pomocy - Funkcja ValueTrack – śledzenie kliknięć.

Masz pytania? Chcesz skorzystać z naszych usług?

Wyślij formularz kontaktowy

lub zadzwoń do nas:

602-529-691

Nasi eksperci z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i pomogą Ci przeanalizować Twoje potrzeby!