Czy korzystasz z darmowych statystyk Google Analytics na Twojej stronie WWW?


Ilość ocen: 561 Średnia ocena: 4.86/5
Polecaj to innym: 

Czy wiesz, że dzięki Google Analytics możesz sprawdzić nie tylko ilość odwiedzin na Twojej stronie, ale również dowiedzieć się skąd przychodzą i kim są użytkownicy odwiedzający Twoją witrynę, jak się zachowują na Twojej stronie i czy realizują Twoje cele?

Na dodatek statystyki Google Analytics dostępne są dla każdego za darmo, a rozpoczęcie pracy z nimi nie wymaga dużo wysiłku. Czy zatem korzystasz już z Google Analytics na swojej stronie WWW? Jeżeli nie, to najwyższy czas by zacząć!

Dla kogo Google Analytics?

Każdy, kto ma stronę WWW powinien mierzyć na niej ruch - bez względu na to czy jest to strona hobbystyczna, blog, strona firmy usługowej, czy sklep internetowy. Dlaczego? Bo każda strona powstała w jakimś konkretnym celu, a analiza danych dotyczących ruchu na stronie umożliwia sprawdzenie, czy ten cel jest realizowany i co można zrobić, by był realizowany w większym stopniu.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z istnienia narzędzia jakim jest Google Analytics. Często też narzędzie to, które ma potężne możliwości, traktowane jest jak licznik odwiedzin. Ale możliwości Google Analytics wykraczają o wiele, wiele dalej niż tylko wyświetlenie danych o ilości odwiedzin na Twojej stronie WWW.

Czego dowiem się z Google Analytics o mojej stronie WWW?

Google Analytics może Ci pomóc odpowiedzieć na 3 ważne pytania:

  • kim są użytkownicy Twojej strony i jak do Ciebie trafili,
  • jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie WWW
  • oraz czy realizują cele - czyli robią to, czego od nich oczekujesz.

Przykładowe dane, jakie możesz uzyskać z Google Analytics, znajdziesz w galerii na końcu artykułu.

Co zrobić, żeby zacząć pracę z Google Analytics?

Jeżeli jeszcze nie korzystasz z Google Analytics na swojej stronie WWW czas to zmienić! Pamiętaj, że korzystanie z Google Analytics jest całkowicie bezpłatne.

By rozpocząć musisz wykonać następujące kroki:

  1. założyć konto Google (jeśli jeszcze go nie posiadasz),
  2. założyć konto Google Analytics (google.com/analytics),
  3. pobrać kod śledzący i zainstalować go na stronie WWW.

Pierwsze dwie czynności na pewno możesz zrobić samodzielnie. W trzeciej może być Ci potrzebna pomoc osoby lub firmy, która Tworzyła dla Ciebie stronę. Jeżeli będziesz mieć problemy możesz również skorzystać ze wsparcia naszych specjalistów!

Poniżej film, który pomoże Ci w założeniu konta i instalacji kodu śledzącego na stronie.

Galeria przykładowych raportów

Poniżej zamieszczamy kilka zrzutów ekranu prezentujących przykładowe raporty. To tylko kropla w morzu możliwości Google Analytics.

Opublikowane przez:

O autorze

Tomasz Ciepłucha

Cześć, nazywam się Tomasz Ciepłucha i jestem Certyfikowanym specjalistą Google Ads i Analytics oraz ekspertem na forum reklamodawców Google.

Jeżeli szukasz pomocy w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych Google Ads, konfiguracji lub wdrożenia Google Analytics oraz wdrożeń z zakresu GTM (Menedżera Tagów Google) to zapraszam do kontaktu ze mną!

Google+ Dodaj mnie do kręgów na Google+

YouTube Zasubskrybuj mój kanał na YouTube!

Twoja opinia jest dla nas cenna!