Czy korzystasz z darmowych statystyk Google Analytics na Twojej stronie WWW?
Czy wiesz, że dzięki Google Analytics możesz sprawdzić nie tylko ilość odwiedzin na Twojej stronie, ale również dowiedzieć się skąd przychodzą i kim są użytkownicy odwiedzający Twoją witrynę, jak się zachowują na Twojej stronie i czy realizują Twoje cele?

Na dodatek statystyki Google Analytics dostępne są dla każdego za darmo, a rozpoczęcie pracy z nimi nie wymaga dużo wysiłku. Czy zatem korzystasz już z Google Analytics na swojej stronie WWW? Jeżeli nie, to najwyższy czas by zacząć!
Dla kogo Google Analytics?
Każdy, kto ma stronę WWW powinien mierzyć na niej ruch - bez względu na to czy jest to strona hobbystyczna, blog, strona firmy usługowej, czy sklep internetowy. Dlaczego? Bo każda strona powstała w jakimś konkretnym celu, a analiza danych dotyczących ruchu na stronie umożliwia sprawdzenie, czy ten cel jest realizowany i co można zrobić, by był realizowany w większym stopniu.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z istnienia narzędzia jakim jest Google Analytics. Często też narzędzie to, które ma potężne możliwości, traktowane jest jak licznik odwiedzin. Ale możliwości Google Analytics wykraczają o wiele, wiele dalej niż tylko wyświetlenie danych o ilości odwiedzin na Twojej stronie WWW.
Czego dowiem się z Google Analytics o mojej stronie WWW?
Google Analytics może Ci pomóc odpowiedzieć na 3 ważne pytania:
- kim są użytkownicy Twojej strony i jak do Ciebie trafili,
- jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie WWW
- oraz czy realizują cele - czyli robią to, czego od nich oczekujesz.
Przykładowe dane, jakie możesz uzyskać z Google Analytics, znajdziesz w galerii na końcu artykułu.
Co zrobić, żeby zacząć pracę z Google Analytics?
Jeżeli jeszcze nie korzystasz z Google Analytics na swojej stronie WWW czas to zmienić! Pamiętaj, że korzystanie z Google Analytics jest całkowicie bezpłatne.
By rozpocząć musisz wykonać następujące kroki:
- założyć konto Google (jeśli jeszcze go nie posiadasz),
- założyć konto Google Analytics (google.com/analytics),
- pobrać kod śledzący i zainstalować go na stronie WWW.
Pierwsze dwie czynności na pewno możesz zrobić samodzielnie. W trzeciej może być Ci potrzebna pomoc osoby lub firmy, która Tworzyła dla Ciebie stronę. Jeżeli będziesz mieć problemy możesz również skorzystać ze wsparcia naszych specjalistów!
Poniżej film, który pomoże Ci w założeniu konta i instalacji kodu śledzącego na stronie.
Galeria przykładowych raportów
Poniżej zamieszczamy kilka zrzutów ekranu prezentujących przykładowe raporty. To tylko kropla w morzu możliwości Google Analytics.
-
Źródła wizyt w raporcie na żywo
-
Dane demograficzne
-
Panele informacyjne
-
Sesje i wsp. odrzuceń w ujęciu tygodniowym na wykresie czasowym
-
Lokalizacja użytkowników na mapie
-
Analiza porównawcza