Włącz funkcje reklamodawcy displayowego - raporty danych demograficznych i zainteresowań w Google Analytics


Ilość ocen: 1507 Średnia ocena: 4.84/5

Do niedawna włączenie raportów danych demograficznych i zainteresowań wymagało modyfikacji kodu śledzącego na stronie, jednak obecnie w przypadku śledzenia witryn internetowych nie na wszystkich kontach jest to konieczne. Jeżeli jeszcze nie korzystasz z tych raportów sprawdź teraz, jak możesz włączyć raporty danych demograficznych i zainteresowań na swoim koncie Google Analytics!

12 grudnia 2014 na stronie forum pomocy Google AdWords poinformowałem o pojawieniu się nowej opcji w konfiguracji usługi Google Analytics (https://www.pl.adwords-community.com/). Wówczas nie do końca było wiadomo czemu ta nowa opcja ma służyć, anglojęzyczna wersja pomocy poruszała tą kwestię dość lakonicznie, natomiast polskiej wersji pomocy w ogóle nie było. Opcja była oznaczona jako BETA.

Włącz funkcje reklamodawcy displayowego

Do tej pory jedyną możliwością na włączenie raportów danych demograficznych i zainteresowań była modyfikacja kodu śledzącego usługi i dodanie następującej linii kodu:

ga('require', 'displayfeatures');

Jednak dzięki nowej opcji konfiguracyjnej "Włącz funkcje reklamodawcy" mamy możliwość włączenia zbierania danych demograficznych bez konieczności modyfikowania kodu śledzącego. Wstawianie powyższej linii po włączeniu opcji "Włącz funkcje reklamodawcy" nie jest już zatem konieczne.

Mimo iż opcja ta nadal pozostaje oznaczona jako BETA na wszystkich kontach, na których mamy włączone raporty danych demograficznych i zainteresowań zaczął pojawiać się komunikat "Włącz funkcje reklamodawcy displayowego" oznaczony jako "szczególnie ważny problem".

Po kliknięciu otrzymujemy pełną informację w postaci::

Włącz funkcje reklamodawcy displayowego
Usługa www.XYZ.pl jest skonfigurowana tak, aby używać funkcji sieci reklamowej, ale nie gromadzi danych dla tych funkcji.

Komunikat oczywiście nie jest prawdziwy, bo wystarczy zajrzeć do dowolnego z raportów zawierającego dane demograficzne, by przekonać się, że dane te są poprawnie zbierane i przetwarzane w ramach usługi, gdyż w kodzie śledzącym jest poprawnie umieszczona dodatkowa linia kodu pozwalająca na zbieranie tych danych.

Niemniej jednak komunikat stanowczo sugeruje włączenie opcji "Włącz funkcje reklamodawcy". 

Skoro już teraz na kontach, na których opcja ta jest dostępna Google zaleca jej włączenie, możemy przypuszczać iż w niedalekiej przyszłości będzie to główny i zalecany sposób na włączenie w ramach usługi zbierania danych demograficznych.

Jak zatem włączyć raporty danych demograficznych i zainteresowań na koncie Analytics dla usługi internetowej?

W celu dostępu do danych demograficznych i zainteresowań w raportach Google Analytics musza być spełnione dwa warunki:

  1. włączenie zbierania danych,
  2. włączenie wyświetlania raportów.

Jeżeli w konfiguracji zaawansowanej Twojej usługi na koncie Google Analytics jest dostępna już opcja "Włącz funkcje reklamodawcy" wystarczy, że ją włączysz i dane o demografii i zainteresowaniach zaczną być gromadzone dla Twojej usługi.

W przeciwnym wypadku nadal będziesz zmuszony/a do modyfikacji kodu śledzącego i dodanie linii:

ga('require', 'displayfeatures');

Drugi z powyższych warunków będzie spełniony gdy włączysz w konfiguracji zaawansowanej opcję "Włącz raporty danych demograficznych i zainteresowań".

Prościej już być nie może...

Okazuje się jednak, że w celu włączenia raportów danych demograficznych i zainteresowań nie trzeba nawet wchodzić do konfiguracji usługi. Google tym razem naprawdę ułatwia nam życie i pozwala na załatwienie wszystkiego dosłownie jednym kliknięciem.

Jeśli do tej pory nie korzystałeś/aś z raportów danych demograficznych i zainteresowań wystarczy, że wejdziesz do dowolnego z raportów znajdującego się na karcie Odbiorcy->Dane demograficzne i klikniesz przycisk "Włącz".

To spowoduje automatyczne włączenie dwóch wyżej omawianych opcji konfiguracyjnych dla Twojej usługi:

  • Włącz funkcje reklamodawcy,
  • Włącz raporty danych demograficznych i zainteresowań

i rozpoczęcie zbierania i przetwarzania danych.

Więcej