Wykluczające słowa kluczowe w Google AdWords


Ilość ocen: 1526 Średnia ocena: 4.82/5

Zasada działania wykluczających słów kluczowych nawet w samej pomocy systemu AdWords opisana jest w sposób budzący wątpliwości postanowiliśmy zatem napisać mały przewodnik, który pomoże w prawidłowy sposób korzystać z wykluczających słów kluczowych w kampaniach AdWords. 

Typy dopasowań wykluczających słów kluczowych

Podobnie jak w przypadku słów kluczowych, na które chcemy kierować nasze reklamy, również słowa wykluczające mają trzy typy dopasowań - przybliżone, do wyrażenia i ścisłe.

Wykluczające słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym

Używając słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym wykluczamy tylko i wyłącznie dokładnie taką frazę jaką zdefiniujemy w wykluczeniu.

Jeśli np. kierujemy nasze reklamy na frazę w dopasowaniu do wyrażenia "kursy angielskiego" i nie chcemy by nasza reklama wyświetlała się dla hasła darmowe kursy angielskiego wówczas dodając frazę w dopasowaniu ścisłym [darmowe] nie osiągniemy zamierzonego efektu.

Korzystając z dopasowania ścisłego musielibyśmy użyć frazy [darmowe kursy angielskiego].

Używanie dopasowania ścisłego przy słowach wykluczających daje największą precyzję, ale wymaga dodawania bardzo dużej ilości fraz, które częściowo się pokrywają.

Wykluczające słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia

Nieco szersze zastosowanie dają nam wykluczające słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia. Korzystając z nich możemy wykluczyć wszelkie zapytania, które zawierają w sobie lub pokrywają się z wpisaną przez nas frazą wykluczającą.

Korzystając z poprzedniego przykładu definiując frazę wykluczającą jako "darmowe kursy" nasze reklamy nie pokażą się dla zapytań: darmowe kursy angielskiego, darmowe kursy niemieckiego, Wrocław darmowe kursy językowe, itp.

Niemniej jednak reklamy wciąż będą się wyświetlać, gdy szyk słów będzie inny lub słowa będą rozdzielone innymi słowami - np. gdy ktoś wpisze frazę angielski kursy darmowe lub darmowe wideo kursy angielskiego.

Wykluczające słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym

Dopasowanie przybliżone dla słów wykluczających daje nam największe możliwości i przy tym dopasowaniu musimy też zachować największą ostrożność.

Definiując słowo wykluczające darmowe w dopasowaniu przybliżonym za jednym razem zapobiegamy wyświetlaniu reklam dla wszystkich zapytań zawierających słowo darmowe w dowolnym zestawieniu z innymi słowami.

Nasza reklama nie będzie się zatem wyświetlać na zapytania darmowe kursy angielskiego, angielski darmowe kursy, kursy angielskiego darmowe, itp.

Zasada działania dopasowań w przypadku słów wykluczających

Niestety zasada działania dopasowań dla słów wykluczających nie jest analogiczna jak w przypadku dopasowań dla słów na które kierujemy reklamy. Nawet jeśli mamy słowo wykluczające darmowe w dopasowaniu przybliżonym gdy użytkownik wpisze w swoim zapytaniu słowo darmowy lub jakąkolwiek inną odmianę naszego słowa z listy - wykluczenie nie zadziała.

W przypadku słów na które kierujemy nasze reklamy w poszczególnych grupach reklam nawet słowa w dopasowaniu ścisłym (czyli te ujęte w nawiasy kwadratowe [...] ) obejmują literówki i błędną pisownie oraz liczbę mnogą. To samo ma zastosowanie do dopasowania do wyrażenia (słowa objęte w cudzysłowy "...") oraz fraz w dopasowaniu do przybliżonym.

Natomiast w przypadku wykluczających słów kluczowych - bez względu na to jakiego dopasowania użyjemy - system nie uwzględni błędnej pisowni, liczby mnogiej oraz zbliżonych odmian.

Dla słów wykluczających musimy zatem uwzględniać wszelkiego typu literówki, odmiany i błędne pisownie, gdyż system nas w tym nie wyręczy.

Listy wykluczających słów kluczowych

Pomocne może być zatem tworzenie list, które możemy wielokrotnie wykorzystywać dla wielu kampanii na koncie. Listy można również pobrać i wykorzystać na innych kontach AdWords.

Listy wykluczających słów kluczowych tworzymy przechodząc do udostępnionych zasobów (link znajduje się w dolnej części lewego panelu na koncie AdWords po wejściu na kartę Kampanie). Po przejściu do udostępnionych zasobów klikamy link "Wykluczające słowa kluczowe kampanii" i przycisk +LISTA - w celu utworzenia nowej listy. Wystarczy, że wpiszemy nazwę listy oraz następnie wprowadzimy wykluczające słowa kluczowe uwzględniając typ dopasowania.

Definiowanie listy wykluczających słów kluczowych na koncie AdWords

Listę po zapisaniu możemy w dowolnym momencie modyfikować uzupełniając ją o kolejne słowa lub modyfikując istniejące. Każdą z list możemy przypisać do dowolnych kampanii na koncie AdWords.

Niestety listy możemy używać tylko na poziomie kampanii - to znaczy, że nie zastosujemy danej listy dla grupy reklam, niemniej jednak używanie list z wykluczającymi słowami kluczowymi stanowi duże ułatwienie, jeśli mamy dużą ilość zarządzanych przez nas kampanii.

Bonus dla wytrwałych

Na koniec mały bonus dla wytrwałych - lista słów kluczowych zawierająca nazwy wszystkich polskich miast wraz z błędną pisownią (bez polskich liter) oraz najpopularniejszą odmianą - łącznie ponad 4,5 tysiąca fraz.

Pobierz listę wykluczających słów kluczowych dla polskich miast

Masz pytania? Chcesz skorzystać z naszych usług?

Wyślij formularz kontaktowy

lub zadzwoń do nas:

602-529-691

Nasi eksperci z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i pomogą Ci przeanalizować Twoje potrzeby!