Wdrożenie trybu uzyskiwania zgody na stronie WWW - consent mode v2

Consent Mode v2 (tryb uzyskiwania zgody, wersja 2) to zaktualizowany mechanizm od Google, który umożliwia witrynom dostosowanie działania tagów Google (np. Google Ads, Google Analytics) w zależności od zgód wyrażonych przez użytkowników zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (np. RODO/GPDR w UE).

Od 6 marca 2024 r. Google wymaga wdrożenia Consent Mode v2 na stronach korzystających z danych użytkowników z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub Wielkiej Brytanii, jeśli chcą korzystać z:

  • remarketingu,

  • konwersji z Google Ads,

  • personalizacji reklam w sieci Google.

Co robi Consent Mode v2?

Consent Mode v2 obsługuje 4 typy zgód (sygnałów), które muszą być wysyłane do Google:

  1. ad_storage – zgoda na przechowywanie danych reklamowych, jak pliki cookie służące do mierzenia konwersji.

  2. analytics_storage – zgoda na gromadzenie danych analitycznych przez Google Analytics.

  3. ad_user_data – zgoda na przetwarzanie danych osobowych użytkownika do celów reklamowych.

  4. ad_personalization – zgoda na personalizację reklam (np. remarketing).

Konsekwencje braku uzyskania zgody lub jej niewysłania:

1. Brak zgody na ad_storage

  • Brak możliwości poprawnego mierzenia konwersji w Google Ads.

  • Brak danych o skuteczności kampanii.

  • Algorytmy Google Ads nie będą miały informacji, które kliknięcia generują sprzedaż/leady.

2. Brak zgody na analytics_storage

  • Dane w Google Analytics 4 mogą być ograniczone lub niepełne.

  • Trudniej ocenić, jak użytkownicy korzystają z witryny.

  • Brak możliwości tworzenia skutecznych analiz użytkowników i lejków sprzedażowych.

3. Brak zgody na ad_user_data

  • Google nie może używać danych użytkownika do optymalizacji reklam.

  • Może to wpływać negatywnie na wydajność kampanii, np. wyższy koszt konwersji.

  • Utrudnione targetowanie reklam do określonych grup odbiorców.

4. Brak zgody na ad_personalization

  • Brak możliwości stosowania remarketingu i reklam personalizowanych.

  • Reklamy będą mniej dopasowane, mniej skuteczne.

  • Możliwość obniżenia ROAS (zwrotu z inwestycji w reklamy).

Jak sprawdzić, czy na stronie jest wdrożony consent mode v2?

Najprostszym sposobem na sprawdzenie, czy na stronie jest wdrożony tryb uzyskiwania zgody jest użycie narzędzia Google Tag Assistant https://tagassistant.google.com/

Prawidłowo wdrożony tryb uzyskiwania zgody na stronie WWW działa w ten sposób, że zawsze najpierw ustawiana jest domyślna polityka za pomocą polecenia gtag("consent","default", {...}) i domyślnie jest ustawiana odmowa.

A następnie jeżeli użytkownik był wcześniej na stronie i jego preferencje zostały zapamiętane lub gdy zmieni swoje preferencje wywoływana jest komenda gtag("consent","update",{...}) która przekazuje aktualny stan zgód.

W momencie wywoływania komendy gtag("config",...) możemy odczytać aktualnie ustawiony stan zgód:

Ile kosztuje wdrożenie na stronie WWW trybu uzyskiwania zgody?

Jeżeli na Twojej stronie WWW nie masz wcale wdrożonego trybu uzyskiwania zgody lub jest on wdrożony tylko częściowo, albo nie działa on prawidłowo, możesz skorzystać z naszej oferty i zlecić audyt i wdrożenie.

Przeanalizujemy jakie pliki Cookie są wykorzystywana na Twojej stronie, opracujemy dla Ciebie dostosowany do Twojej strony WWW mechanizm uzyskiwania zgody i przygotujemy adekwatną politykę plików Cookies.

Promocyjna cena usługi zaczyna się już od 750zł netto, w przypadku typowych realizacji. Czas wdrożenia wynosi zazwyczaj do 3 dni roboczych.

Wyślij formularz kontaktowy i zamów darmową konsultację w sprawie wdrożenia trybu uzyskiwania zgody na Twojej stronie WWW!