(not set) w raporcie wyszukiwanych haseł AdWords w Google Analytics


Ilość ocen: 1471 Średnia ocena: 4.84/5

Reklamujesz się w AdWords i korzystasz z raportu wyszukiwanych haseł AdWords w Google Analytics? Z pewnością znajdziesz tam niemiłą niespodziankę w postaci (not set), które zastępuje obecnie nawet do 90% wszystkich haseł. 

Raport wyszukiwanych haseł AdWords dostępny w Google Analytics jest o tyle istotny, że daje nam dokładne informacje na temat tego jakie hasła były wpisywane przez internautów, które spowodowały kliknięcie reklam. Informacja ta jest oczywiście dostępna również z poziomu Google AdWords, ale niestety tam nie mamy możliwości wyświetlenia danych statystycznych, których ogromną ilość udostępnia nam Analytics. W związku z tym raport wyszukiwanych fraz na obecną chwilę stał się praktycznie bezużyteczny.

Problem pojawił się kilka dni temu. Początkowo dotykał tylko niektórych kont prowadzonych przez nas. Szybko jednak zaczął "rozprzestrzeniać" się na pozostałe konta i obecnie niestety sytuację z (not set) obserwujemy na wszystkich kontach Analytics prowadzonych przez nas, z doniesień innych użytkowników wynika jednak wprost, że problem nie dotyczy tylko nas, ale jest globalny.

Dodatkową komplikacją i dużym znakiem zapytania jest to, że problem dotyczy nie tylko nowo napływających danych, ale również danych historycznych. W związku z tym bez względu na to, czy wybierzemy w raporcie zakres dat z ostatnich 7 dni, czy daty z zeszłego miesiąca - w raporcie i tak pojawi nam się (not set) w przeważającej większości, nawet jeżeli jeszcze tydzień temu mieliśmy dostęp do kompletnych danych.

Na szczęście nie jest to zmiana polityki Google w zakresie udostępniania nam danych dotyczących wyszukiwanych fraz. Z informacji dostępnych na anglojęzycznej wersji forum pomocy AdWords wynika, że jest to problem techniczny, nad którego rozwiązaniem pracuje już zespół techniczny. Niestety data usunięcia usterki nie jest jeszcze znana, ale sprawa ma wysoki priorytet (https://www.en.adwords-community.com/).