Jak użyć reguł automatycznych w AdWords do wstrzymania i uruchomienia kampanii lub grupy reklam
Chcesz wstrzymać swoją kampanię AdWords na określony czas i następnie ją wznowić nie zaprzątając sobie tym głowy? A może kwestia dotyczy tylko konkretnej grupy reklam? Wykorzystaj reguły automatyczne i zaprogramuj system by zrobił to za Ciebie!
Czasami chcielibyśmy wstrzymać wyświetlanie reklam w kampanii, a następnie po kilku dniach włączyć reklamy ponownie bez konieczności zaglądanie do panelu AdWords. Może tak się zdarzyć np. podczas naszego urlopu, świąt lub z powodu jakiejś innej okoliczności.
Wcześniejsze zaplanowanie wstrzymania i włączenia kampanii czy grupy reklam okazuje się być bardzo przydatna funkcją niestety niewielu reklamodawców wie, że jest to możliwe do zrobienia.
AdWords w ustawieniach kampanii umożliwia nam określenie daty zakończenia kampanii, ale nie mamy już możliwości określenia ponownej daty aktywacji. Jeszcze gorzej sprawa się ma w przypadku chęci operowania na grupach reklam. Tu na pierwszy rzut oka w ogóle nie mamy takiej możliwości.
Na szczęście z pomocą przychodzą nam reguły automatyczne!
Reguły automatyczne w AdWords
Dzięki wykorzystaniu reguł automatycznych mamy możliwość nie tylko wykonywać określone cykliczne czynności, możemy również zaplanować z wyprzedzeniem pewne akcje, które mają być wykonane na koncie.
Spróbujmy zatem utworzyć regułę, która wstrzyma o konkretnej dacie określoną kampanię, a następnie ją ponownie uruchomi - również w określonym dniu.
Reguła wstrzymująca wybraną kampanię w określonym dniu
W celu wstrzymania konkretnej kampanii w określonym dniu wykonaj następujące czynności:
- zaloguj się na konto AdWords i przejdź na kartę "Kampanie",
- kliknij "Automatyzacja" i wybierz z listy pozycję "Wstrzymaj kampanię gdy...",
- w polu "Zastosuj do" wybierz opcję "Wszystkie kampanie oprócz usuniętych"
- w części "Wymagania" wybierz "Kampanie" pasuje do wszystkich i po kliknięciu przycisku "Wybierz" określ kampanie, dla których chcesz zastosować regułę,
- następnie w części "Częstotliwość" zmień opcję na "Jednorazowy" i określ datę i godzinę wstrzymania kampanii.
- na koniec kliknij przycisk "Podgląd wyników", by upewnić się, że reguła zadziała prawidłowo,
- na koniec nie zapomnij zapisać reguły.
Poniżej przykład, jak skonfigurować regułą wstrzymującą kampanię 14 stycznia 2016 o godzinie 11-tej.
Reguła wznawiająca wybraną kampanię w określonym dniu
Niemalże identyczną procedurę, jak do tej opisanej powyżej, wykorzystujemy do wznowienia kampanii. jedyna różnica to taka, że w kroku drugim wybieramy opcję "Włącz kampanię gdy...". Reszta konfiguracji przebiega dokładnie tak samo.
Wstrzymywanie i wznawianie określonych grup reklam w konkretny dzień
Jeżeli chcesz zakończyć emisję reklam w wybranej grupie lub zaplanować start reklam w grupie na określony dzień możesz to również zrobić za pomocą reguł automatycznych.
W tym celu najwygodniej jest przejść na kartę "Grupy reklam" i skorzystać z opcji "Automatyzacja" > "Wstrzymaj grupy reklam, gdy..." gdy chcemy wstrzymać grupę reklam określonego dnia lub "Włącz grupy reklam, gdy..." gdy chcemy wznowić lub rozpocząć wyświetlanie reklam w wybranej grupie w konkretnym dniu.
Cała konfiguracja jest identyczna jak opisane powyżej dotyczące kampanii tylko odnosi się do grup reklam.
Masz pytania? Chcesz skorzystać z naszych usług?
lub zadzwoń do nas:
Nasi eksperci z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i pomogą Ci przeanalizować Twoje potrzeby!