Jak użyć reguł automatycznych w AdWords do wstrzymania i uruchomienia kampanii lub grupy reklam


Ilość ocen: 1087 Średnia ocena: 4.85/5

Chcesz wstrzymać swoją kampanię AdWords na określony czas i następnie ją wznowić nie zaprzątając sobie tym głowy? A może kwestia dotyczy tylko konkretnej grupy reklam? Wykorzystaj reguły automatyczne i zaprogramuj system by zrobił to za Ciebie!

Czasami chcielibyśmy wstrzymać wyświetlanie reklam w kampanii, a następnie po kilku dniach włączyć reklamy ponownie bez konieczności zaglądanie do panelu AdWords. Może tak się zdarzyć np. podczas naszego urlopu, świąt lub z powodu jakiejś innej okoliczności.

Wcześniejsze zaplanowanie wstrzymania i włączenia kampanii czy grupy reklam okazuje się być bardzo przydatna funkcją niestety niewielu reklamodawców wie, że jest to możliwe do zrobienia.

AdWords w ustawieniach kampanii umożliwia nam określenie daty zakończenia kampanii, ale nie mamy już możliwości określenia ponownej daty aktywacji. Jeszcze gorzej sprawa się ma w przypadku chęci operowania na grupach reklam. Tu na pierwszy rzut oka w ogóle nie mamy takiej możliwości.

Na szczęście z pomocą przychodzą nam reguły automatyczne!

Reguły automatyczne w AdWords

Dzięki wykorzystaniu reguł automatycznych mamy możliwość nie tylko wykonywać określone cykliczne czynności, możemy również zaplanować z wyprzedzeniem pewne akcje, które mają być wykonane na koncie.

Spróbujmy zatem utworzyć regułę, która wstrzyma o konkretnej dacie określoną kampanię, a następnie ją ponownie uruchomi - również w określonym dniu.

Reguła wstrzymująca wybraną kampanię w określonym dniu

W celu wstrzymania konkretnej kampanii w określonym dniu wykonaj następujące czynności:

  1. zaloguj się na konto AdWords i przejdź na kartę "Kampanie",
  2. kliknij "Automatyzacja" i wybierz z listy pozycję "Wstrzymaj kampanię gdy...",
  3. w polu "Zastosuj do" wybierz opcję "Wszystkie kampanie oprócz usuniętych"
  4. w części "Wymagania" wybierz "Kampanie" pasuje do wszystkich i po kliknięciu przycisku "Wybierz" określ kampanie, dla których chcesz zastosować regułę,
  5. następnie w części "Częstotliwość" zmień opcję na "Jednorazowy" i określ datę i godzinę wstrzymania kampanii.
  6. na koniec kliknij przycisk "Podgląd wyników", by upewnić się, że reguła zadziała prawidłowo,
  7. na koniec nie zapomnij zapisać reguły.

Poniżej przykład, jak skonfigurować regułą wstrzymującą kampanię 14 stycznia 2016 o godzinie 11-tej.

Reguła wznawiająca wybraną kampanię w określonym dniu

Niemalże identyczną procedurę, jak do tej opisanej powyżej, wykorzystujemy do wznowienia kampanii. jedyna różnica to taka, że w kroku drugim wybieramy opcję "Włącz kampanię gdy...". Reszta konfiguracji przebiega dokładnie tak samo.

Wstrzymywanie i wznawianie określonych grup reklam w konkretny dzień

Jeżeli chcesz zakończyć emisję reklam w wybranej grupie lub zaplanować start reklam w grupie na określony dzień możesz to również zrobić za pomocą reguł automatycznych. 

W tym celu najwygodniej jest przejść na kartę "Grupy reklam" i skorzystać z opcji "Automatyzacja" > "Wstrzymaj grupy reklam, gdy..." gdy chcemy wstrzymać grupę reklam określonego dnia lub "Włącz grupy reklam, gdy..." gdy chcemy wznowić lub rozpocząć wyświetlanie reklam w wybranej grupie w konkretnym dniu.

Cała konfiguracja jest identyczna jak opisane powyżej dotyczące kampanii tylko odnosi się do grup reklam.

Masz pytania? Chcesz skorzystać z naszych usług?

Wyślij formularz kontaktowy

lub zadzwoń do nas:

602-529-691

Nasi eksperci z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i pomogą Ci przeanalizować Twoje potrzeby!

Opublikowane przez:

O autorze

Tomasz Ciepłucha

Cześć, nazywam się Tomasz Ciepłucha i jestem Certyfikowanym specjalistą Google Ads i Analytics oraz ekspertem na forum reklamodawców Google.

Jeżeli szukasz pomocy w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych Google Ads, konfiguracji lub wdrożenia Google Analytics oraz wdrożeń z zakresu GTM (Menedżera Tagów Google) to zapraszam do kontaktu ze mną!

YouTube Zasubskrybuj mój kanał na YouTube!