Jak w AdWords pobrać raport skuteczności produktów w kampanii zakupowej


Ilość ocen: 337 Średnia ocena: 4.81/5
Polecaj to innym: 

Większość raportów, które przeglądasz w panelu AdWords, posiada możliwość pobrania poprzez kliknięcie ikony "Pobierz raport" znajdującej się pod nazwami kart obok ikony wykresu. Niestety takiej możliwości nie posiada karta Produkty. Czy w takim razie istnieje możliwość pobrania raportu skuteczności dla produktów w kampaniach zakupowych? 

Tworzenie raportu skuteczności produktów na karcie Raporty

Na szczęście z pomocą przychodzi nam karta Raporty, na której za pomocą kilku kliknięć możemy szybko wygenerować raport skuteczności produktów, pobrać go i/lub zaprogramować regularne przesyłanie.

Poniżej lista kroków, jakie musisz wykonać, by przygotować i pobrać taki raport:

  1. przechodzimy na kartę Raporty,
  2. klikamy przycisk "Wstępnie zdefiniowane raporty",
  3. wybieramy kolejno "Zakupy" => "Zakupy – Identyfikator produktu".

To spowoduje utworzenie dla nas raportu z predefiniowanego szablonu, który będzie zawierał następujące kolumny:

  • Identyfikator produktu,
  • Kliknięcia,
  • Wyświetlenia,
  • CTR,
  • Śr. CPC,
  • Koszt,
  • Konwersje,
  • Koszt konwersji,
  • Współcz. konw.

Powstały raport możemy bardzo łatwo dostosowywać metodą "przeciągnij i upuść" poprzez przesuwanie dodatkowych kolumn z lewej strony do obszaru raportu. Jeżeli chcemy usunąć kolumnę wystarczy przeciągnąć jej nazwę z nagłówka poza obszar raportu.

Gdy już raport wygląda tak, jak chcemy, musimy pamiętać o jego zapisaniu (przycisk "Zapisz jako" w prawym górnym rogu). Wszystkie zapisane raporty będą dostępne na karcie "Raporty".

Pobieranie raportu skuteczności produktów

Tak stworzony raport możemy pobrać jednorazowo, lub zaprogramować jego wysyłkę na email.

W celu jednorazowego pobrania raportu wystarczy kliknąć ikonę pobierania i wybrać format pobierania.

Obecnie dostępne są następujące formaty:

  • .csv
  • Plik .csv programu Excel
  • .tsv
  • .xml
  • Plik .csv w formacie skompresowanym .gz
  • .xml.gz

Niestety nie ma możliwości pobrania raportu w formacie PDF.

Ustawienie harmonogramu przesyłania raportu skuteczności produktów

Jeżeli chcemy, by raport był przesyłany do nas cyklicznie możemy ustawić harmonogram.

W tym celu klikamy ikonę harmonogramu (z lewej strony ikony pobierania) i określamy opcje. Do wyboru mamy te same formaty, co przy pobieraniu jednorazowym. 

Ponadto dla harmonogramu pobierania możemy określić odbiorców raportu w opcji "Wyślij do":

  • Brak (e-mail nie jest potrzebny)
  • Tylko ja
  • Wszyscy użytkownicy konta uprawnieni do wyświetlania raportów
  • Określeni użytkownicy konta i ja

oraz oczywiście częstotliwości wysyłania:

  • Jednorazowy
  • Codziennie
  • Pierwszy dzień miesiąca
  • Co tydzień w poniedziałek
  • Co tydzień we wtorek
  • Co tydzień w środę
  • Co tydzień w czwartek
  • Co tydzień w piątek
  • Co tydzień w sobotę
  • Co tydzień w niedzielę.

Harmonogram, zakres dat dla raportu oraz nazwę raportu możemy w prosty sposób edytować bezpośrednio z listy raportów po kliknięciu ikony ołówka po najechaniu na odpowiednie pole.

Zalety i wady

Najważniejsze plusy wyżej omówionego rozwiązania to łatwość i krótki czas utworzenia raportu. Raport można utworzyć i dostosować dosłownie za pomocą kilku kliknięć, a przygotowanie go zajmuje nie więcej niż 5 minut włącznie z zaprogramowaniem harmonogramu.

Niestety w ten sposób utworzony raport nie może być przesyłany jako PDF, a poza tym należy pamiętać, że tak naprawdę harmonogram powoduje jedynie przesłanie nam (lub innym odbiorcom raportu) jedynie linka do raportu, a nie samego raportu.

Kolejna wada to brak możliwości uwzględnienia w raporcie tytułu produktu oraz jego aktualnej ceny.

Wszystkie powyższe wady można rozwiązać stosując generowanie raportu za pomocą skryptów AdWords oraz wykorzystanie nieużywanych niestandardowych etykiet, ale o tym w następnym artykule :)

Masz pytania? Chcesz skorzystać z naszych usług?

Wyślij formularz kontaktowy

lub zadzwoń do nas:

71 30-70-610

Nasi eksperci z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i pomogą Ci przeanalizować Twoje potrzeby!

Opublikowane przez:

O autorze

Tomasz Ciepłucha

Cześć, nazywam się Tomasz Ciepłucha i jestem Certyfikowanym specjalistą Google Ads i Analytics oraz ekspertem na forum reklamodawców Google.

Jeżeli szukasz pomocy w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych Google Ads, konfiguracji lub wdrożenia Google Analytics oraz wdrożeń z zakresu GTM (Menedżera Tagów Google) to zapraszam do kontaktu ze mną!

Google+ Dodaj mnie do kręgów na Google+

YouTube Zasubskrybuj mój kanał na YouTube!

Twoja opinia jest dla nas cenna!