Ile kosztują linki sponsorowane w Google?


Ilość ocen: 1559 Średnia ocena: 4.85/5

Linki sponsorowane w Google to najszybszy sposób dla wielu firm by pokazać swoją stronę światu i dotrzeć do potencjalnych klientów. Wiele osób zadaje sobie jednak pytanie ile kosztują linki sponsorowane w Google? Dziś postaramy się przybliżyć ten temat osobom, które nie miały wcześniej żadnych doświadczeń z programem reklamowym Google AdWords.

Czym są linki sponsorowane w Google?

Linki sponsorowane w Google to tak naprawdę reklamy tekstowe wyświetlane w wyszukiwarce Google z wykorzystaniem programu reklamowego AdWords. 

Każda firma, która chce zareklamować swoją stronę w Google, może założyć i skonfigurować konto reklamowe Google AdWords, a następnie przygotować kampanię na sieć wyszukiwania i rozpocząć reklamowanie swojej witryny za pomocą linków sponsorowanych.

Zawsze w takich sytuacjach pojawia się pytanie o cenę takiej usługi. Ile to kosztuje?

Ile kosztują linki sponsorowane?

W przypadku linków sponsorowanych nie ma jakiegoś sztywnego cennika i sam możesz decydować o kwocie, którą chcesz przeznaczyć na linki sponsorowane.

Pamiętaj, że w systemie AdWords w przypadku reklam tekstowych w wyszukiwarce Google (linków sponsorowanych) płacisz za kliknięcie Twojej reklamy. Samo wyświetlanie reklamy nie pociąga ze sobą żadnych kosztów.

Koszt takiego kliknięcia jest bardzo zróżnicowany i może wynieść od 1 grosza do kilkunastu złotych. Czy to znaczy, że na linki sponsorowane wydasz fortunę? Nie, ponieważ istnieje kilka bardzo precyzyjnych mechanizmów kontroli, o których zaraz się dowiesz.

Budżet dzienny kampanii 

Definiując każdą kampanię określamy dla niej budżet dzienny. Dzięki temu system AdWords wie ile możemy przeznaczyć środków na reklamę i pilnuje, by ten określony przez nas limit nie został przekroczony.

Ze względu jednak na często nierównomierną liczbę wyszukiwań i kliknięć naszych reklam, system AdWords może podjąć decyzję o jednorazowym przekroczeniu budżetu w danym dniu, jeśli miałoby to przyczynić się do pozyskania większej ilości wyświetleń i kliknięć reklam.

Jednak średnie dzienne wydatki w ciągu całego miesiąca nie powinny przekroczyć określonego przez nas budżetu.

A zatem jeśli planujesz wydać na kampanię AdWords np. 3000 zł w ciągu miesiąca i chcesz te środki wykorzystać w miarę równomiernie ustaw dzienny budżet kampanii na 100zł.

Maksymalny koszt za kliknięcie

Drugim mechanizmem kontrolującym wydatki w AdWords jest określenie maksymalnego kosztu za kliknięcie, który możemy określić na poziomie grupy reklam lub nawet dla poszczególnych słów kluczowych w naszej kampanii. 

Dzięki temu dla słów, które są dla nas ważniejsze i mogą nam przynieść więcej korzyści, możemy określić wyższą stawkę by reklamy dla nich były bardziej widoczne i częściej klikane. Z kolei dla słów kluczowych, co do których nie mamy pewności, czy mogą być dla nas wartościowe, stawkę możemy ustawić niższą.

Rzeczywisty koszt kliknięcia

Ustawienie dla danego słowa kluczowego maksymalnej stawki za kliknięcie na poziomie np. 3zł nie oznacza, że taka kwotę zapłacimy, gdy nasza reklama zostanie kliknięta. Zazwyczaj koszt kliknięcia jest niższy niż nasza maksymalna stawka CPC. 

Jeżeli interesuje Cię coś więcej na temat tego, jak działa aukcja w AdWords i od czego zależy rzeczywisty koszt kliknięcie to zachęacm do lektury artykułu "Ile kosztuje kliknięcie w Google AdWords".

Ile muszę przeznaczyć na linki sponsorowane, żeby zacząć reklamować się w Google?

Prawda jest taka, że samodzielnie o tym decydujesz. Nikt nie wymaga od Ciebie minimalnej wpłaty, ani jakichś regularnych wydatków.

Koszty kontrolujesz określając dzienny budżet kampanii i definiując maksymalny koszt kliknięcia (maks. CPC).

Jeżeli nie wiesz jak określić budżet dzienny kampanii zacznij od kwoty, z jaką czujesz się komfortowo i ustal strategię na maksymalizację kliknięć wpisując limit stawki na akceptowalną przez Ciebie kwotę (np. 1zł).

Następnie obserwuj efekty kampanii i w razie potrzeby dostosuj ustawienia. Z czasem możesz przejść na ręczne ustawianie stawek by indywidualnie dostosować stawki CPC w grupach lub dla poszczególnych słów.

Jak zaczniesz zauważać korzyści płynące z reklamowania się za pomocą linków sponsorowanych, budżet kampanii możesz stopniowo zwiększać, a samą kampanię rozbudowywać o kolejne słowa kluczowe i grupy reklam.

Jak zacząć reklamować się za pomocą linków sponsorowanych?

Konto reklamowe w AdWords każdy może założyć samodzielnie, a uruchomienie kampanii też może się wydawać na pozór banalnie proste. Okazuje się jednak, że AdWords to bardzo skomplikowany system, a wykorzystanie w pełni jego potencjału wymaga specjalistycznej wiedzy i dużego doświadczenia.

Jeżeli pojęcia takie jak rotacja reklam, typy dopasowań, wykluczające słowa kluczowe, dostosowanie stawek, strategie ustalania stawek, ulepszony CPC, itd. niewiele Ci mówią to z pewnością warto zastanowić się nad zleceniem prowadzenia kampanii AdWords Certyfikowanej Agencji będącej Partnerem Google.

Mimo dodatkowych kosztów związanych z obsługą kampanii przez agencję możesz tak naprawdę uzyskać dużo lepsze rezultaty, a ostateczny koszt pozyskania klienta będzie niższy, niż gdybyś miał prowadzić kampanię samodzielnie.

Dlatego już teraz zachęcamy Cię do sprawdzenia naszej oferty na prowadzenie kampanii linków sponsorowanych w Google.

Masz pytania? Chcesz skorzystać z naszych usług?

Wyślij formularz kontaktowy

lub zadzwoń do nas:

602-529-691

Nasi eksperci z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i pomogą Ci przeanalizować Twoje potrzeby!