Czym jest vCPM - koszt tysiąca widocznych wyświetleń


Ilość ocen: 1598 Średnia ocena: 4.82/5

Od teraz nowe kampanie AdWords w sieci reklamowej Google (GDN) dla których najważniejsze są wyświetlenia reklam będą rozliczane według stawki vCPM, czyli kosztu tysiąca widocznych wyświetleń. Czym są widoczne wyświetlenia i jak są mierzone i gdzie można szukać informacji o widocznych wyświetleniach? Dowiesz się z tego z naszego krótkiego artykułu!

Strategia ustalania stawki na podstawie 1000 widocznych wyświetleń (vCPM) była już dostępna na kontach AdWords od dłuższego czasu, jednak cały czas mieliśmy możliwość zdecydować samodzielnie czy chcemy płacić za wszystkie wyświetlenia reklam, czy tylko za widoczne wyświetlenia. Od teraz dla nowych kampanii w sieci reklamowych jedyną dostępną opcją będzie vCPM - oczywiście w przypadku, gdy zależy nam na rozliczaniu według wyświetleń. Pozostałe strategie takie jak CPC czy CPA są dalej dostępne.

Według Google 56% reklam displayowych nie jest widocznych, ale według naszych spostrzeżeń procent ten niekiedy może być dużo większy i dochodzić nawet do 80%. To znaczy, że w przypadku użycia standardowej stawki CPM 4 wyświetlenia na 5 mogą nie być widoczne, a i tak musieliśmy za nie płacić. 

Czym są widoczne wyświetlenia?

Widoczne wyświetlenia są odnotowane wówczas, gdy co najmniej 50% reklamy displayowej będzie widoczna przez co najmniej 1 sekundę. To niby nie dużo, ale przy dobrej kreacji umieszczonej na właściwej stronie taka reklama ma już przynajmniej szansę być zauważoną.

Jeżeli chcesz sprawdzić jak są liczone widoczne wyświetlenia sprawdź koniecznie symulator widoku aktywnego przygotowany przez Google.

Wysokość stawki

Skoro będziemy płacić tylko za widoczne wyświetlenia stawka jaką musimy zaoferować by uzyskać tyle samo widocznych wyświetleń co do tej pory musi być wyższa. Google sugeruje ustawienia stawki około 50% większej niż przy stawce CPM. Warto jednak poeksperymentować i dobrać taką stawkę, która się najlepiej sprawdzi, gdyż tak jak wspomniałem wcześniej rozbieżności w widoczności reklam w różnych kampaniach mogą być spore.

Gdzie znaleźć dane o widocznych wyświetleniach?

Odkąd został wprowadzony vCPM pojawiło się kilka nowych kolumn, które możemy włączyć do naszych raportów by obserwować ilość widocznych wyświetleń naszych reklam. Znajdują się one w grupie Skuteczność - Widok aktywny.

Kolumny, które warto włączyć na stałe do naszego raportu w przypadku kampanii rozliczanych według stawki vCPM to Widoczne wyśw. w widoku aktywnym oraz Wymierne wyśw. w widoku aktywnym.

Pierwsza wartość powie nam ile razy nasze reklamy były widoczne, natomiast druga to informacja przy ilu wyświetleniach możliwy był pomiar widoczności. Ze względu na różną technologię zamieszczania reklam czasami pomiar widoczności jest niemożliwy stąd Wymierne wyświetlenia w widoku aktywnym będą wartością zawsze mniejszą niż Wyświetlenia.

Warto porównać ze sobą Wyświetlenia oraz Widoczne wyświetlenia w widoku aktywnym by wiedzieć w ilu tak naprawdę przypadkach nasze reklamy nie są w ogóle widoczne. W szczególności zalecamy przeanalizowanie tych dwóch wartości na karcie Sieć reklamowa analizując miejsca docelowe wyświetlania reklam. Może się bowiem okazać, że na niektórych miejscach docelowych mimo dużej ilości wyświetleń nasze reklamy rzadko są widoczne. 

O tym jak często nasza reklama była na widocznym miejscu w stosunku do wymiernych wyświetleń powie nam parametr Widoczne wyśw./wymierne wyśw. w Widoku aktywnym.

Więcej o wprowadzonych zmianach znajdziesz na Blogu "Wszystko o AdWords", a dodatkowe informacje o stawce vCPM znajdziesz w Pomocy AdWords.

Masz pytania? Chcesz skorzystać z naszych usług?

Wyślij formularz kontaktowy

lub zadzwoń do nas:

602-529-691

Nasi eksperci z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i pomogą Ci przeanalizować Twoje potrzeby!