Jak w AdWords pobrać raport skuteczności produktów w kampanii zakupowej
Większość raportów, które przeglądasz w panelu AdWords, posiada możliwość pobrania poprzez kliknięcie ikony "Pobierz raport" znajdującej się pod nazwami kart obok ikony wykresu. Niestety takiej możliwości nie posiada karta Produkty. Czy w takim razie istnieje możliwość pobrania raportu skuteczności dla produktów w kampaniach zakupowych?
Tworzenie raportu skuteczności produktów na karcie Raporty
Na szczęście z pomocą przychodzi nam karta Raporty, na której za pomocą kilku kliknięć możemy szybko wygenerować raport skuteczności produktów, pobrać go i/lub zaprogramować regularne przesyłanie.
Poniżej lista kroków, jakie musisz wykonać, by przygotować i pobrać taki raport:
- przechodzimy na kartę Raporty,
- klikamy przycisk "Wstępnie zdefiniowane raporty",
- wybieramy kolejno "Zakupy" => "Zakupy – Identyfikator produktu".
To spowoduje utworzenie dla nas raportu z predefiniowanego szablonu, który będzie zawierał następujące kolumny:
- Identyfikator produktu,
- Kliknięcia,
- Wyświetlenia,
- CTR,
- Śr. CPC,
- Koszt,
- Konwersje,
- Koszt konwersji,
- Współcz. konw.
Powstały raport możemy bardzo łatwo dostosowywać metodą "przeciągnij i upuść" poprzez przesuwanie dodatkowych kolumn z lewej strony do obszaru raportu. Jeżeli chcemy usunąć kolumnę wystarczy przeciągnąć jej nazwę z nagłówka poza obszar raportu.
Gdy już raport wygląda tak, jak chcemy, musimy pamiętać o jego zapisaniu (przycisk "Zapisz jako" w prawym górnym rogu). Wszystkie zapisane raporty będą dostępne na karcie "Raporty".
Pobieranie raportu skuteczności produktów
Tak stworzony raport możemy pobrać jednorazowo, lub zaprogramować jego wysyłkę na email.
W celu jednorazowego pobrania raportu wystarczy kliknąć ikonę pobierania i wybrać format pobierania.
Obecnie dostępne są następujące formaty:
- .csv
- Plik .csv programu Excel
- .tsv
- .xml
- Plik .csv w formacie skompresowanym .gz
- .xml.gz
Niestety nie ma możliwości pobrania raportu w formacie PDF.
Ustawienie harmonogramu przesyłania raportu skuteczności produktów
Jeżeli chcemy, by raport był przesyłany do nas cyklicznie możemy ustawić harmonogram.
W tym celu klikamy ikonę harmonogramu (z lewej strony ikony pobierania) i określamy opcje. Do wyboru mamy te same formaty, co przy pobieraniu jednorazowym.
Ponadto dla harmonogramu pobierania możemy określić odbiorców raportu w opcji "Wyślij do":
- Brak (e-mail nie jest potrzebny)
- Tylko ja
- Wszyscy użytkownicy konta uprawnieni do wyświetlania raportów
- Określeni użytkownicy konta i ja
oraz oczywiście częstotliwości wysyłania:
- Jednorazowy
- Codziennie
- Pierwszy dzień miesiąca
- Co tydzień w poniedziałek
- Co tydzień we wtorek
- Co tydzień w środę
- Co tydzień w czwartek
- Co tydzień w piątek
- Co tydzień w sobotę
- Co tydzień w niedzielę.
Harmonogram, zakres dat dla raportu oraz nazwę raportu możemy w prosty sposób edytować bezpośrednio z listy raportów po kliknięciu ikony ołówka po najechaniu na odpowiednie pole.
Zalety i wady
Najważniejsze plusy wyżej omówionego rozwiązania to łatwość i krótki czas utworzenia raportu. Raport można utworzyć i dostosować dosłownie za pomocą kilku kliknięć, a przygotowanie go zajmuje nie więcej niż 5 minut włącznie z zaprogramowaniem harmonogramu.
Niestety w ten sposób utworzony raport nie może być przesyłany jako PDF, a poza tym należy pamiętać, że tak naprawdę harmonogram powoduje jedynie przesłanie nam (lub innym odbiorcom raportu) jedynie linka do raportu, a nie samego raportu.
Kolejna wada to brak możliwości uwzględnienia w raporcie tytułu produktu oraz jego aktualnej ceny.
Wszystkie powyższe wady można rozwiązać stosując generowanie raportu za pomocą skryptów AdWords oraz wykorzystanie nieużywanych niestandardowych etykiet, ale o tym w następnym artykule :)
Masz pytania? Chcesz skorzystać z naszych usług?
lub zadzwoń do nas:
Nasi eksperci z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i pomogą Ci przeanalizować Twoje potrzeby!