AdWords nie działa, czyli dlaczego kampanie AdWords są nieskuteczne


Ilość ocen: 1599 Średnia ocena: 4.82/5

AdWords nie działa! Takie słowa bardzo często słyszę od osób, które próbują prowadzić kampanie Google AdWords samodzielnie nie mając odpowiedniego przygotowania i wiedzy. Sam też kiedyś uważałem, że AdWords nie działa i jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Co jest powodem, że AdWords nie działa? Dowiesz się z tego artykułu!

Dlaczego AdWords nie działa?

Jedna kampania, jedna grupa reklam, a w niej jedna reklama i bardzo dużo słów kluczowych - czasem kompletnie nie powiązanych ze sobą i większość, a czasem i wszystkie, w dopasowaniu przybliżonym (czyli bez nawiasów kwadratowych [] i cudzysłowów "").

Czy Twoje konto AdWords wygląda podobnie?

Taki scenariusz bardzo często powtarza się wśród nowych reklamodawców, którzy założyli konto AdWords za pomocą kreatora. Samo użycie kreatora nie jest niczym złym pod warunkiem, że po jego użyciu zrobimy nieco porządku na naszym koncie i będziemy je regularnie sprawdzać i wprowadzać niezbędne zmiany.

Pozostawienie konta w takiej postaci - jak to pokazuje powyższa ilustracja - rychło doprowadzi do tego, że nabierzesz przekonania, iż AdWords nie działa, a Twoje pieniądze zostaną przetracone.

Moje konto tak nie wygląda...

Dobrze dla Ciebie! Odpowiednia struktura organizacyjna konta to wstęp do tego, by móc cokolwiek osiągnąć. Jednak by osiągnąć sukces z AdWords potrzeba dużo więcej.

Poniżej kilka podstawowych pytań, dzięki którym dowiesz się jaki jest Twój zasób wiedzy z AdWords:

  • co wiesz na temat typów dopasowań słów kluczowych i czy wykorzystujesz różne typy dopasowań na swoim koncie AdWords?
  • czy przeglądasz regularnie raport wyszukiwanych haseł i korzystasz z wykluczających słów kluczowych?
  • czy wiesz, jak działa kierowanie na lokalizację i jesteś pewien/pewna, że Twoje reklamy wyświetlają się tylko tym osobom, które mogą być potencjalnie zainteresowane Twoimi produktami/usługami?
  • czy wiesz czym się różni sieć wyszukiwania od sieci reklamowej Google i kierujesz swoje kampanie na odpowiednie do Twoich celów sieci?
  • czy korzystasz podtypu z kampanii "Standardowa" czy raczej wybierasz "Wszystkie funkcje"?
  • czy wiesz czym są rozszerzenia reklam i korzystasz z popularnych rozszerzeń?
  • czy wiesz czym jest wynik jakości słów kluczowych i jak on wpływa na koszty i skuteczność Twoich reklam?
  • czy pojęcia takie jak CPC i CTR są Ci znane i wiesz gdzie je znaleźć w AdWords?
  • czy kiedykolwiek w życiu korzystałeś/aś z dostosowania kolumn w AdWords by wyświetlić dane, które najbardziej Ciebie interesują?

To tylko kilka pytań z podstawowego zakresu wiedzy o AdWords. Jeśli czytając je niektóre pojęcia pierwszy raz widzisz na oczy to znaczy, że Twoje wiedza z zakresu AdWords nie jest wystarczająca by skutecznie prowadzić swoje kampanie.

Wiedza podstawą sukcesu!

Jeśli chcesz by Twoje kampanie AdWords zaczęły wreszcie zarabiać masz dwa wyjścia:

O ile w pierwszym przypadku droga dość prosta, ale wymaga od Ciebie dodatkowych nakładów finansowych, o tyle w drugim będziesz potrzebować trochę czasu i determinacji. Samodzielnie zdobywanie wiedzy jest jednak dość trudne i na pewno przydałoby Ci się w tym zakresie wsparcie.

Jednym z lepszych sposobów na zdobycie wiedzy z zakresu AdWords jest uczestnictwo w konsultacjach z Certyfikowanym Trenerem. Konsultacje dają możliwość zdobycia wiedzy, w jaki sposób skuteczniej reklamować twoją firmę przy użyciu Google AdWords i ocenić skuteczność dotychczasowych działań marketingowych.

Masz pytania? Chcesz skorzystać z naszych usług?

Wyślij formularz kontaktowy

lub zadzwoń do nas:

602-529-691

Nasi eksperci z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania i pomogą Ci przeanalizować Twoje potrzeby!